Det nischade möbelföretaget Pusku pusku väljer giosg för att skapa produktrekommendationer online

Pusku-pusku-x-giosg27 april, 2023. Giosg, de ledande tech- och mjukvaruföretaget som kombinerar interaktivt webbplatsinnehåll som livechatt, videos, chatbots, AI och pop-ups i en och samma plattform, kan idag meddela att de ingått ett samarbete med Pusku pusku, företaget som säljer saccosäckar online.

Pusku pusku är ett innovativt företag som nischat in sig på sittmöbler och på deras hemsida återfinns en mängd olika sittsäckar, färger och materialval. Med över 1500 olika sittsäckar i lager så kan det vara svårt som onlinebesökare att komma fram till vilken produkt som är rätt, men tack vare giosgs produktrekommendation är målet att det nu ska bli enklare för pusku puskus besökare att hitta vad dem söker.

Pusku pusku Sverige har en butik i Motala och utöver den fysiska butiken så sker majoriteten av deras försäljning online. Återkommande frågor från deras webbplatsbesökare var frågor kring val av tyg; något som skapade osäkerhet inför köp. Nu har företaget gått live med ett produktrekommendations-quiz på sidan med deras storsäljande produkt – saccosäckar.

Quizet hjälper besökare med tygval på produkterna utefter intressentens behov, exempelvis om en säck är ämnad för inomhusbruk eller utomhusbruk. På det här sättet kan man minska risken för att besökaren hoppar av köpresan, och på så sätt öka konvertering.

“Giosg möjliggör för oss att driva mer försäljning online genom att guida våra webbplatsbesökare till rätt produkter. Vi märkte att det rådde en förvirring kring val av tyg på våra sittsäckar vilket den nylanserade interaktionen kan hjälpa oss med. Målet är att quizet kommer göra så att fler besökare hittar rätt och blir kunder” säger Tomas Gertus, Company Owner, Pusku puksu.

“Det känns kul att Pusku pusku gått live med vårt produktquiz för att driva mer konvertering online och guida sina besökare till rätt produkter. Ännu roligare är det att vi redan nu ser hur interaktionen driver försäljning då quizet redan genererat flera köp till kundens onlinebutik” kommenterar Filip Wallman, Sales Development Representative, Giosg.

Om Giosg

Giosg är en realtidsplattform som maximerar försäljning och marknadsföring genom att skapa en fysisk upplevelse online. Vi hjälper återförsäljare över hela världen att tillhandahålla proaktivt engagemang och personliga interaktioner som skapar värde. Med verktyg som fångar rätt besökare i rätt tid, och med en plattform fylld av interaktioner som; videoelement, live shopping, frågeformulär, banners, livechatt och AI-chatt, kan företag interagera med de mest relevanta kunderna dygnet runt – och väcka liv i sin onlinebutik.

Om Pusku pusku

Pusku pusku är företaget som erbjuder ett urval av mer än 1500 olika sittsäckar skapade för moderna människor som söker nya designidéer och det unika i varje detalj. Företaget ämnar till att hjälpa människor inse att man inte nödvändigtvis behöver några större förändringar eller investeringar för att vara lycklig. Med ett brett utbud av material och färger och en mängd olika sittmöbler därtill går produkterna hem även hos de mest kräsna stilexperterna. Pusku pusku grundandes 2008 och är ett litauiskt bolag som idag också är verksamma i Sverige, Norge, Lettland, Estland, Tyskland, Finland och Spanien.

Presskontakt Giosg

PR & Communications Manager