Giosg rustar upp för tillväxt – förvärvar Whisbi, Spaniens ledande SaaS-bolag inom Live Shopping

Giosg x Whisbi

18 april, 2023. Giosg, det ledande SaaS-företaget som erbjuder interaktiva webblösningar med kontor i Finland, Sverige samt Storbritannien kan idag meddela att de har förvärvat Whisbi, den spanska videoleverantören med kontor i Spanien och USA.

Initiativet markerar ett stort steg för tillväxt och expansion, och med förvärvet ingår Whisbi samt dotterbolaget i USA. Whisbi’s plattform för live shopping erbjuder videolösningar som stärker kvalitén när det kommer till marknadsföring, försäljning och kundupplevelse. Företagets kundportfölj består av ett flertal världskända varumärken. Whisbi’s produkter är utformade för att hjälpa deras kunder med förbättrad kvalitet på inkommande leads, intäkter och kundupplevelse online.

Whisbis lösningar riktar sig till företag inom telekom- och fordonsindustrin, detaljhandeln, hemelektronik, e-handel samt bank & försäkring. Företagets teknologi löser utmaningar för live shopping med produkter som; one-to-one-videosamtal och one-to-many, så kallad live stream shopping. Whisbi’s patenterade lösningar skapar unika, virtuella kundupplevelser som kombinerar de bästa delarna av traditionell och modern teknik.

Whisbi och Giosg kommer initialt att driva tillväxt på sina befintliga marknader. Med ett kombinerat geografiskt fotavtryck och försäljningskanaler kommer man även att lansera sina lösningar ännu bredare globalt.

Dana Grădinaru, Head of Customer Success på Whisbi, kommenterar: "Vi är oerhört stolta över att ansluta oss till Giosg och ge oss ut i en ny fas av tillväxt och utveckling. Jag är övertygad om att det här är det bästa steget framåt för våra medarbetare och kunder. Vi har hittat en partner som vi delar samma värderingar med – särskilt de viktigaste, vilket är fokus på kundupplevelsen och att utveckla högkvalitativ teknik tillsammans.”

Ville Rissanen, VD och grundare, Giosg, säger: "Jag vill välkomna alla Whisbis kunder samt anställda till Giosg. Framtiden ser ljus ut tillsammans. Med Giosgs och Whisbis starka produkt- och kundportfolios kommer vi att kunna förbättra våra nuvarande lösningar, och med det kunna leverera bättre kvalitet. Inom live commerce kommer våra gemensamma lösningar att stödja våra kunder, täcka bredare områden, innebära en starkare grund samt större överblick.”

Om Giosg

Giosg tillhandahåller en plattform för marknadsföring, försäljning och kundengagemang. Plattformen erbjuder funktioner som livechatt, chatbots och interaktivt innehåll med riktade meddelanden för att hjälpa företag att kommunicera med sina kunder i realtid och ge personlig support. Företagets lösningar kan integreras med olika kundrelationshantering (CRM) och är designade för att hjälpa företag att öka kundnöjdheten och driva försäljningen. Dessutom erbjuder plattformen analys- och rapporteringsmöjligheter för att hjälpa företag att spåra sina resultat och optimera sina strategier för kundengagemang. Sedan starten 2011 har företagets mål varit att omdefiniera interaktionen mellan organisationer och människor i den digitala världen. Idag har Giosg mer än 1200 kunder över hela världen inom e-handel, detaljhandeln, hälsovård, fordon, fastigheter- och finanssektorn. För mer information besök www.giosg.com

Om Whisbi

Whisbis plattform för Live Shopping hjälper varumärken att maximera webbplatsens värde och omvandla fler besökare till kunder genom att engagera och vägleda dem i varje steg av kundresan. Vår plattform kombinerar livevideo, chatt, röst, webb-/innehållsdelning och chatbot. Vi omvandlar digital försäljning och marknadsföring genom att differentiera kundupplevelser online som förbättrar Live Shopping och ökar försäljningen. Whisbi har förkortat försäljningscykler för stora företag i över tio år, genom att leverera Live Shopping-lösningar som engagerar kunderna i det exakta ögonblicket ett försäljningsbeslut inträffar. Läs mer på www.whisbi.com.

For pressförfrågningar, vänligen kontakta
PR & Communications Manager