Giosg inleder samarbete med en av Sveriges största apoteksaktörer

54B10058-E3E3-4317-8104-58C8512161D9

Giosg, det ledande tech- och mjukvaruföretaget som kombinerar livechatt, live video, bottar, konverserande AI och interaktivt webbplatsinnehåll kan idag meddela att de ingått ett samarbete med en av Sveriges största privata apoteksaktörer. Företaget blir det femte av de tio största aktörerna på den nordiska marknaden som valt att samarbeta med giosg.

Pandemin har präglat digitaliseringens uppgång och många organisationer har valt att lägga mer resurser på sina e-handelsbutiker. Giosgs nya kund har som ambition att bidra till bättre hälsa och välbefinnande genom personligare service, bredare sortiment och utökade tjänster – något man även vill erbjuda sina kunder via hemsidan.

Samarbetet ämnar för en förbättrad kundresa och kundengagemang online. Med giosgs produkter är målet att företag ska kunna tillhandahålla sina webbplatsbesökare samma fysiska upplevelse digitalt, genom att erbjuda lika hög servicegrad på webben som i butik.

De produkter det rör sig om är Live Chat och Interaction Builder. Det förstnämnda med fokus på att kunna erbjuda rätt hjälp vid rätt tidpunkt, till rätt besökare. Med Interaction Builder kan man enkelt publicera all möjlig typ av innehåll baserat på data på hemsidan på ett snabbt och enkelt sätt utan kodning. Det innehåll man producerar är i huvudsak relaterat till kundens ändamål.

Många apotek hanterar känslig data och säkerhetsfrågan är högt prioriterad i branschen, därför är valet av rätt samarbetspartners viktig. Datasäkerhet är en integrerad del av giosg, likväl GDPR-kompatibilitet, ISO 27001-certifiering och EU-datalagring. Giosgs säkerhetsfunktion VAULT erbjuder ett extra lager av säkerhet genom kryptering.

”Vi ser en gemensam målbild med vår nya kund och vi är stolta över att få inleda ett samarbete med en så stor aktör på marknaden. Giosg samarbetar med fler stora apotek globalt, mycket tack vare vår väldigt höga nivå av datasäkerhet”, kommenterar John Goliats, Country Director på giosg i Sverige.

Om giosg
Giosg är en realtidsplattform som maximerar försäljning genom att förbättra onlineupplevelsen. Vi hjälper återförsäljare över hela världen att tillhandahålla proaktivt engagemang och personliga interaktioner som kunderna älskar.

Med verktyg som fångar rätt besökare i rätt tid och med ett bibliotek fullt av interaktioner; från livechatt och chatbots till formulär och banners, kan företag interagera med de mest relevanta kunderna dygnet runt – och väcka liv i sin onlinebutik.

Läs mer om oss på:
www.giosg.com/sv/

Presskontakt giosg
PR & Communications Manager Giosg

Read the press release in English here

Nyheter , Apotek