Giosg inleder partnerskap med eValent Group

1221SE-press-img-1-1200x628

Giosg, det ledande tech- och mjukvaruföretaget som kombinerar livechatt, live video shopping, konverserande AI och interaktivt webbplatsinnehåll kan idag meddela att de har ingått ett partnerskap med e-handelskonsult- och techbolaget eValent Group som arbetar med skräddarsydda e-handelssystem och färdigpaketerad e-handel på den skandinaviska marknaden. Genom giosgs högteknologiska produkter i kombination med eValents djupa kunskaper inom e-handel, logistik samt e-handelsplattform kommer bolagen tillsammans med sitt partnerskap nu kunna erbjuda sina kunder ännu mer värde.

Partnerskapet mellan giosg och eValent Group markerar ännu ett viktigt steg i den pågående tillväxtfas som giosg befinner sig i. Det är en del av den strategiska tillväxtplanen 2022 som leder mot expandering och användarupplevelse för företag inom retail, bil-handel, finans samt fastighetsbranschen. Giosgs partnerskapsmodell har varit en viktig del i företagets historia, som stödjer lönsamma affärsmöjligheter genom att erbjuda de bästa produkterna och teknologierna i branschen.

“Kombinationen av eValents know-how och e-handelsplattform passar giosg som hand i handske. På ett enkelt och användarvänligt sätt kan vi erbjuda våra chatt- och personaliseringslösningar till eValents kunder. Det ger dem stora möjligheter att öka sin konvertering och effektivisera sin kundtjänst på ett smidigt sätt. Vi lägger också ett stort värde i att kunna diskutera och bolla frågor inom e-handel med eValent. Det är en bransch som vi har många kunder i och prioriterar högt” säger John Goliats, Country Director på giosg.

”Vi på eValent Group är väldigt måna om att berika våra plattformar med partners för att alltid ha det bästa erbjudandet till våra kunder. Vi är glada för samarbetet med giosg som tillför en ny dimension och som varit efterfrågat” kommenterar Rebecca Börebäck, TF VD eValent Group.

Om giosg
Giosg är det ledande tech- och mjukvaruföretaget som kombinerar livechatt, live video shopping, konverserande AI och interaktivt webbplatsinnehåll. Med 10+ års erfarenhet hjälper giosg 1200 företag över hela världen att skapa engagerande onlineinnehåll och öka försäljningen inom retail, bil-handel, finans samt fatishetsbranschen. För mer information, besök: www.giosg.com.

Om eValent Group
eValent Group arbetar med två e-handelssystem, det ena är den egenbyggda hyrplattformen Nordisk E-handel och det andra är den internationella Open-source plattformen Magento. De har över 500 aktiva kunder, där kundbasen består av allt från små till medelstora företag som tillsammans omsätter flera miljarder kronor. eValent Group är en av de ledande e-handelsleverantörerna på den nordiska marknaden. Idag är de 25 anställda med kontor i centrala Malmö.

PR & Communications Manager, Giosg

News , Chatbots , eCommerce , Customer experience , Online business partners